22 augusti 2010

Vad säger nationaldemokraterna om SD

Samtidigt som rasistanklagelserna haglar mot SD inför valet. Finns det andra som anklagar SD av helt andra orsaker och det är de extrema nationaldemokraterna. De tar avstånd från SD eftersom de anser att de sviket det svenska, genom att vara humana mot invandrare. De säger att de inte kommer att stå på SD:s sida. 


Detta bevisar något viktigt. Sverigedemokraterna är inget rasistiskt parti, utan ett demokratiskt parti som värnar om allas lika värde, varför skulle annars de rasistiska sympatisörerna överge partiet.?




2 kommentarer:

  1. "vågaståförsanningen" skriver du, men du måste mena att vi ska hålla med dig om det som du uppfattar som sanning. Vad är då sanning? Vem äger sanningen? Detta är djupa filosofiska frågor som redan Aristoteles funderade på. Det finns också många olika teorier kring sanning. Man skulle kunna definiera sanning så här: Sanning ses som betecknande en egenskap hos ett påstående, som kan sägas vara sant eller osant, dvs. antingen sant eller inte sant dvs. falskt.
    Jamen, säger du (förståss) det som står i Bibeln är sant. Nej, säger jag och många med mig. Det är DIN TOLKNING av Bibeln som du uppfattar som din sanning (som vi ska våga stå för) Men sanningen Jörgen är att vi inte har samma sanning för dina tolkningar av Bibeln stämmer inte med mina. Och vem har sagt eller bestämt att du, av någon anledning skulle ha tolkningsföreträde??? Om vi ser läser samma bok du och jag så uppfattar vi den olika utifrån våra tidigare erfarenheter och kunskaper. Vems är då sanningen? Den är bådas. Av mitt resonemang kan man dra slutsatsen att din sanningen är bara din, eftersom det du gjort är en tolkning av någon annans text, alltså den text du påstår vara sann,är egentligen din tolkade sanning. Så din blogg borde heta något i stil med. " Detta är min sanning som jag vågar stå för." Detta är en djup fråga som inte lätt avhandlas här och jag har full förståelse om du inte kan följa mitt resonemang, att diskutera filosofiska frågor är inte lätt men enligt min sanning oerhört intressant och kräver att vi kliver av våra välinkörda motorvägar som vi har i huvudet.Istället får vi lov att stanna vid en rastplats och fundera, ta en avstickare på småvägar och finna nya intressant tankar. Och frågan kvarstår: Vad är sanning? Vem äger rätten till sanningen?
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Eftersom det jag skriver bygger på fakta, måste det rimligen anses som sanning. och Guds ord är sanning, det som jag utgår från.

    SvaraRadera